что делать если юнити требует лицензию

Я не могу активировать лицензию в Unity Hub

Переустановил windows 10. Скачал Unity hub с официального сайта. При запуске Unity Hub я увидел ошибку «У вас нет действующей лицензии«.

При ошибке есть 2 кнопки «управлять лицензией» и «отклонить». Я нажимаю «Управление лицензией» и попадаю на страницу «Управление лицензиями» в настройках Unity Hub, нажимаю «Активировать новую лицензию», затем выбираю «Unity Personal», далее «Я не использую Unity в профессиональных целях» и нажмите кнопку «Готово и новая ошибка появляется не в состоянии сервера лицензий достигают единства, после того, что я вернусь в» управление лицензиями „страницу в настройках Unity ступице, и нажмите на кнопку“Ручная активация„далее по“Сохранить запрос лицензии«и ничего не происходит. Все протестировал!

Я установил: Unity 2019.2.12f1 и Unity 2018.4.12f1.

4 ответа

Если в прошлом вы использовали Unity Personal или другой лицензионный ключ Pro/Plus, вам необходимо обновить редактор, чтобы ввести данные новой лицензии.

Для этого выполните следующие действия:

Находясь в редакторе, нажмите кнопку «Unity», если вы работаете на компьютере Mac, или «Справка», если вы работаете на компьютере с Windows. Нажмите «Управление лицензией».

Это перенаправит вас в The Hub для выполнения процесса онлайн-активации, как описано выше.

Если вы находитесь в защищенной сетевой среде или получаете сообщение об ошибке при активации, это может быть связано с проблемой подключения. Попробуйте активировать вручную, внимательно следуя инструкциям, изложенным в нашей документации здесь.

Если это не сработает для вас, отправьте подробные сведения вместе со скриншотами любых полученных ошибок в службу поддержки клиентов.

Источник

Что делать если юнити требует лицензию

Unity currently has different plans according to your tier eligibility, subject to the Unity Terms of Service.

For further information, see the Knowledge Base article: What subscription tiers are available?

You can find a full list of Unity’s license subscriptions and payment plans on the Unity store and in this Knowledge Base article: What subscription tiers are available?

No, Unity is royalty-free. We don’t charge on a per-title basis or require a revenue share model.

Yes. You fully own the content you create with Unity, even if you cancel your subscription.

Students enrolled in an accredited educational institution and of legal age to consent to the collection and processing of their personal information (e.g., age 13 in the US, 16 in the EU) are eligible for the Unity Student plan. If you are an educator or academic institution interested in using Unity at school, sign up for the Unity Education Grant License or the Unity Educator plan.

For more information, see this Knowledge Base article: How do I access the Unity Student plan?

The following payment methods are available:

Credit card
PayPal
Alipay
UnionPay
BoaCompra (restrictions apply)

To pay by invoice, please get in touch with a Unity Sales representative.

For more information, please see this Knowledge Base article: How do I purchase a Unity license?

The date you sign up for your subscription is the same date your payment is due each month. For example, if you begin your subscription on the 15th of the month, you’ll be charged for subsequent months on the 15th.

Since it’s not possible to purchase multiple subscriptions on the same Organization, it’s also not possible to combine different payment plans. For example, you cannot have a 12-month prepaid subscription & a pay monthly subscription on the same Organization.

For more information, please see this Knowledge Base article: Can I switch my subscription payment plan?

Unity collects consumption tax on subscriptions where it is required by law. Please get in touch with your local tax authority for details in your country of residence.

VAT and tax numbers are given by local tax authorities and allow you to avoid paying consumption taxes from purchases made on any Unity store page if you are exempt from doing so.

For information about adding your tax number to your account, see the Knowledge Base article: How do I add my tax number?

You can find the full release notes for the most recent Unity release on the What’s New page.

You can find release notes for all previous Unity versions using the drop-down menu on the right side of the same page.

The Unity Platform Roadmap can be found on the website here. The Roadmap is broken down into different sections to give a more granular view of what’s happening where and when. In addition to the Roadmap, each section allows users to submit their own ideas and feedback!

For more information, please see the Knowledge Base article: How do I submit feedback about Unity?

Yes, you are free to create content with Unity Personal and combine it with content created in Educational versions of Unity.

Please see the following Knowledge Base article for more information: Can I combine content from my school with my home Personal Edition?

Yes, you are free to license content from a third party for use in developing your game, irrespective of which version of Unity that content was created in.

Assets in our tutorial and example projects are well known, and therefore we recommend you don’t use them in commercial games and content. They are meant to be used in non-commercial content for educational purposes only.

For more detailed information about asset licensing, please see the Knowledge Base article: Can I use assets from the Asset Store in my commercial game?

One seat of Unity Plus, Pro, or Enterprise can be activated on up to two machines at a time.

Please see the following Knowledge Base article for more information: I would like to have more than two activations on my license. What can I do?

You can have as many versions of the Unity Editor installed and activated on your machine as you need with the help of the Unity Hub.

To find out more about the Unity Hub, see the Knowledge Base article: What is the Unity Hub?

For the full steps on returning your activations, see the Knowledge Base article: How do I return the activations on my Pro/ Plus/ Enterprise license?

Serial numbers, also known as license keys, let the Unity Editor know what level of access to give each user. This is why it is required as part of the activation process. Personal Edition users do not need a serial number to activate – they have a different option to select during the activation process. For Pro, Plus, and Enterprise users, you can find your license key via your ID account by clicking My Seats to the left of the screen in your account settings.

Please see the following Knowledge Base article for more information: How do I find my license serial number?

The fastest way to activate your license is online. Please see the following Knowledge Base article for guidance on activating your license: How do I activate my license?

In order to develop to locked platforms such as Xbox, PlayStation, and Switch, you need to apply for developer status with each console’s manufacturer and have a current Unity Pro or Enterprise subscription (Xbox and PlayStation only).

All Unity subscriptions include access to our powerful, real-time 3D Engine alongside various services to help manage, operate, and monetize your projects.

For the full details on what’s included with each subscription, take a look at the Compare Plans table on the Unity webstore.

The Unity Splash Screen is uniform across all platforms. It displays promptly while the first Scene loads asynchronously in the background. This is different from your own introductory screens or animations, which can take time to appear due to Unity having to load the entire engine and first Scene before displaying them.

The Unity Editor allows you to configure a Splash Screen for your project. The level to which you can customize the Unity Splash Screen depends on your Unity subscription. Depending on whether you have Unity Personal, Unity Plus, or Unity Pro, you can disable the Unity Splash Screen entirely, disable the Unity logo, and add your own logos, among other options.

For more information about configuring the Splash Screen, see our Documentation page.

Unity supports the following currencies: USD, EUR, JPY, KRW, CNY, and BRL (restrictions apply).

Our primary payment gateway is WorldPay, which covers most markets.

For more information, please see the Knowledge Base article: What currency are subscriptions paid in?

To access your new subscription, you will need to assign yourself a seat to receive a serial key and activate your license. If you purchased the subscription on behalf of an organization, you need to assign each user a seat before they can activate their license.

Please see the following Knowledge Base article for a step-by-step guide: How do I assign a seat to a user?

Another cause for the error ‘Your serial number is not valid’ is a connection issue between your machine and the Unity license servers.

We always recommend that users back up any of their projects before upgrading them to a new version of Unity.

For more information, see the documentation Upgrade Guides.

Yes, you can use your Unity license offline by manually activating. However, some services such as the Package Manager and Collaborate are not available offline.

For more information, please see the Knowledge base article: How do I activate my license?

Unity licenses are associated with the Organization on which a subscription was purchased. This means that if a user leaves an Organization, the license seat can be revoked, then re-assigned to another user within the same Organization by a Manager or Owner.

Please note that subscriptions cannot be transferred from one Organization to another.

Источник

Что делать если юнити требует лицензию

Unity currently has different plans according to your tier eligibility, subject to the Unity Terms of Service.

For further information, see the Knowledge Base article: What subscription tiers are available?

You can find a full list of Unity’s license subscriptions and payment plans on the Unity store and in this Knowledge Base article: What subscription tiers are available?

No, Unity is royalty-free. We don’t charge on a per-title basis or require a revenue share model.

Yes. You fully own the content you create with Unity, even if you cancel your subscription.

Students enrolled in an accredited educational institution and of legal age to consent to the collection and processing of their personal information (e.g., age 13 in the US, 16 in the EU) are eligible for the Unity Student plan. If you are an educator or academic institution interested in using Unity at school, sign up for the Unity Education Grant License or the Unity Educator plan.

For more information, see this Knowledge Base article: How do I access the Unity Student plan?

The following payment methods are available:

Credit card
PayPal
Alipay
UnionPay
BoaCompra (restrictions apply)

To pay by invoice, please get in touch with a Unity Sales representative.

For more information, please see this Knowledge Base article: How do I purchase a Unity license?

The date you sign up for your subscription is the same date your payment is due each month. For example, if you begin your subscription on the 15th of the month, you’ll be charged for subsequent months on the 15th.

Since it’s not possible to purchase multiple subscriptions on the same Organization, it’s also not possible to combine different payment plans. For example, you cannot have a 12-month prepaid subscription & a pay monthly subscription on the same Organization.

For more information, please see this Knowledge Base article: Can I switch my subscription payment plan?

Unity collects consumption tax on subscriptions where it is required by law. Please get in touch with your local tax authority for details in your country of residence.

VAT and tax numbers are given by local tax authorities and allow you to avoid paying consumption taxes from purchases made on any Unity store page if you are exempt from doing so.

For information about adding your tax number to your account, see the Knowledge Base article: How do I add my tax number?

You can find the full release notes for the most recent Unity release on the What’s New page.

You can find release notes for all previous Unity versions using the drop-down menu on the right side of the same page.

The Unity Platform Roadmap can be found on the website here. The Roadmap is broken down into different sections to give a more granular view of what’s happening where and when. In addition to the Roadmap, each section allows users to submit their own ideas and feedback!

For more information, please see the Knowledge Base article: How do I submit feedback about Unity?

Yes, you are free to create content with Unity Personal and combine it with content created in Educational versions of Unity.

Please see the following Knowledge Base article for more information: Can I combine content from my school with my home Personal Edition?

Yes, you are free to license content from a third party for use in developing your game, irrespective of which version of Unity that content was created in.

Assets in our tutorial and example projects are well known, and therefore we recommend you don’t use them in commercial games and content. They are meant to be used in non-commercial content for educational purposes only.

For more detailed information about asset licensing, please see the Knowledge Base article: Can I use assets from the Asset Store in my commercial game?

One seat of Unity Plus, Pro, or Enterprise can be activated on up to two machines at a time.

Please see the following Knowledge Base article for more information: I would like to have more than two activations on my license. What can I do?

You can have as many versions of the Unity Editor installed and activated on your machine as you need with the help of the Unity Hub.

To find out more about the Unity Hub, see the Knowledge Base article: What is the Unity Hub?

For the full steps on returning your activations, see the Knowledge Base article: How do I return the activations on my Pro/ Plus/ Enterprise license?

Serial numbers, also known as license keys, let the Unity Editor know what level of access to give each user. This is why it is required as part of the activation process. Personal Edition users do not need a serial number to activate – they have a different option to select during the activation process. For Pro, Plus, and Enterprise users, you can find your license key via your ID account by clicking My Seats to the left of the screen in your account settings.

Please see the following Knowledge Base article for more information: How do I find my license serial number?

The fastest way to activate your license is online. Please see the following Knowledge Base article for guidance on activating your license: How do I activate my license?

In order to develop to locked platforms such as Xbox, PlayStation, and Switch, you need to apply for developer status with each console’s manufacturer and have a current Unity Pro or Enterprise subscription (Xbox and PlayStation only).

All Unity subscriptions include access to our powerful, real-time 3D Engine alongside various services to help manage, operate, and monetize your projects.

For the full details on what’s included with each subscription, take a look at the Compare Plans table on the Unity webstore.

The Unity Splash Screen is uniform across all platforms. It displays promptly while the first Scene loads asynchronously in the background. This is different from your own introductory screens or animations, which can take time to appear due to Unity having to load the entire engine and first Scene before displaying them.

The Unity Editor allows you to configure a Splash Screen for your project. The level to which you can customize the Unity Splash Screen depends on your Unity subscription. Depending on whether you have Unity Personal, Unity Plus, or Unity Pro, you can disable the Unity Splash Screen entirely, disable the Unity logo, and add your own logos, among other options.

For more information about configuring the Splash Screen, see our Documentation page.

Unity supports the following currencies: USD, EUR, JPY, KRW, CNY, and BRL (restrictions apply).

Our primary payment gateway is WorldPay, which covers most markets.

For more information, please see the Knowledge Base article: What currency are subscriptions paid in?

To access your new subscription, you will need to assign yourself a seat to receive a serial key and activate your license. If you purchased the subscription on behalf of an organization, you need to assign each user a seat before they can activate their license.

Please see the following Knowledge Base article for a step-by-step guide: How do I assign a seat to a user?

Another cause for the error ‘Your serial number is not valid’ is a connection issue between your machine and the Unity license servers.

We always recommend that users back up any of their projects before upgrading them to a new version of Unity.

For more information, see the documentation Upgrade Guides.

Yes, you can use your Unity license offline by manually activating. However, some services such as the Package Manager and Collaborate are not available offline.

For more information, please see the Knowledge base article: How do I activate my license?

Unity licenses are associated with the Organization on which a subscription was purchased. This means that if a user leaves an Organization, the license seat can be revoked, then re-assigned to another user within the same Organization by a Manager or Owner.

Please note that subscriptions cannot be transferred from one Organization to another.

Источник

Получение Unity Pro / Enterprise

что делать если юнити требует лицензию. Смотреть фото что делать если юнити требует лицензию. Смотреть картинку что делать если юнити требует лицензию. Картинка про что делать если юнити требует лицензию. Фото что делать если юнити требует лицензию

Добро пожаловать в Unity!

После обработки вашей покупки мы отправим вам письмо на адрес владельца учетной записи. В этом письме — ссылка на активацию покупки, уникальная для каждого заказа.

Кроме того, в нем содержатся инструкции по настройке и конфигурации корпоративной учетной записи Unity и назначению рабочих мест отдельным пользователям вашей организации.

что делать если юнити требует лицензию. Смотреть фото что делать если юнити требует лицензию. Смотреть картинку что делать если юнити требует лицензию. Картинка про что делать если юнити требует лицензию. Фото что делать если юнити требует лицензию

Для завершения настройки нужно войти в Unity в качестве владельца организации. Если при совершении покупки вы не вошли в учетную запись, то вы будете перенаправлены на портал входа Unity. Войти можно с помощью адреса электронной почты и пароля главной учетной записи организации.

Кроме того, вы можете создать новую учетную запись, войти с помощью учетной записи Google или Facebook или восстановить забытый пароль.

Если вам не удалось найти письмо с подтверждением покупки и ссылкой активации, то ссылку можно получить на этой странице.

что делать если юнити требует лицензию. Смотреть фото что делать если юнити требует лицензию. Смотреть картинку что делать если юнити требует лицензию. Картинка про что делать если юнити требует лицензию. Фото что делать если юнити требует лицензию

Войдя с учетной записью Unity ID руководителя организации, вы получите доступ к вкладке «Выбрать организацию». Выберите организацию, для которой вы хотите активировать приобретенный продукт.

При необходимости выберите пункт «Новая организация», чтобы создать новую организацию для команды или проекта.

Обратите внимание, что по новому заказу можно назначить рабочие места только для организаций в списке. Если вам нужно добавить продукты к другому существующему заказу или организации, то свяжитесь с торговым представителем.

что делать если юнити требует лицензию. Смотреть фото что делать если юнити требует лицензию. Смотреть картинку что делать если юнити требует лицензию. Картинка про что делать если юнити требует лицензию. Фото что делать если юнити требует лицензию

Выбрав организацию для назначения подписки, на странице подтверждения вы увидите условия предоставления услуг Unity и лицензионное соглашение.

Выбрав пункт «Подтвердить подписку», вы больше не сможете переносить сервисы из одной организации в другую.

что делать если юнити требует лицензию. Смотреть фото что делать если юнити требует лицензию. Смотреть картинку что делать если юнити требует лицензию. Картинка про что делать если юнити требует лицензию. Фото что делать если юнити требует лицензию

Как только владелец учетной записи получит новые продукты, вы сможете управлять рабочими местами для организации.

Выберите организацию на странице «Организации» и выберите вкладку «Подписки и сервисы» или нажмите на кнопку «Управление» (значок шестеренки) рядом с подпиской.

что делать если юнити требует лицензию. Смотреть фото что делать если юнити требует лицензию. Смотреть картинку что делать если юнити требует лицензию. Картинка про что делать если юнити требует лицензию. Фото что делать если юнити требует лицензию

Назначение ключей осуществляется по рабочим местам (по одному на каждого пользователя). После назначения рабочего места сотрудник получает доступ к ключу для Unity ID (которым может воспользоваться только он). Этот ключ открывает доступ к назначенному рабочему месту в редакторе.

что делать если юнити требует лицензию. Смотреть фото что делать если юнити требует лицензию. Смотреть картинку что делать если юнити требует лицензию. Картинка про что делать если юнити требует лицензию. Фото что делать если юнити требует лицензию

При необходимости рабочее место можно переназначить другому сотруднику. Для возврата лицензии выберите текущего активного пользователя и нажмите кнопку «Вернуть рабочее место», чтобы освободить его и затем назначить другого пользователя.

Источник

Решение проблем в редакторе

В следующих разделах рассказано о том, как решать и предотвращать проблемы в редакторе Unity в различных ситуациях. В общем случае, убедитесь, что ваш компьютер соответствует всем системным требованиям, что он не устаревший и в системе у вас имеются все необходимые пользовательские разрешения. Также не забывайте регулярно делать резервные копии ваших проектов, ради их же безопасности.

Версии

Вы можете установить разные версии редактора в разные каталоги. Тем не менее, убедитесь что вы делаете резервные копии проектов, т.к. они могут обновиться до более новых версий, и вы не сможете открыть их в более старых версиях Unity. Для дальнейшей информации см. установка нескольких версий.

Лицензии дополнений подходят только для версий Unity c такой же основной версией, например 3.х и 4.х. Если вы обновите Unity внутри основной версии, например с 4.0 до 4.1, то дополнения останутся.

Активация

Если у вас всё ещё есть проблемы с регистрацией или входом в ваш аккаунт пользователя, пожалуйста, свяжитесь с нами по адресу support@unity3d.com.

Не удаётся запустить

Если при запуске Unity сразу же падает, то в первую очередь убедитесь, что ваш компьютер соответствует минимальным системным требованиям. И не забудьте обновить аудио драйвера и драйвера видеокарты.

Если вы получаете ошибки, связанные с записью на локальный диск, то проверьте разрешения вашей учётной записи. При использовании MacOS, учтите, что “root user” не рекомендуется и Unity ещё не прошёл тестирование в этом режиме. Unity всегда должен обладать разрешениями на запись файлов в своих папках, но если вы устанавливаете разрешения вручную, то проверьте эти папки:

Некоторые пользователи испытывали затруднения, когда использовали жёсткие диски, форматированные с не нативными разделами и использовали определённые программы для переноса данных между устройствами хранения.

Шрифты

Повреждённые шрифты могут вызвать падение Unity. Вы можете найти повреждённые файлы при помощи следующих шагов:

Запустите приложение Font Book.

Выберите все шрифты.

Откройте меню “File” и выберите пункт “Valiadte Fonts”. Проблемные шрифты будут помечены как нерабочие.

Удалите повреждённые файлы и переустановите их.

Ресурсы системы могут быть ограничены, например, при работе в виртуальной машине. Используйте Диспетчер задач, чтобы найти процессы потребляющие много памяти.

Испорченный проект или установка Unity

Unity может попытаться открыть повреждённый проект, это также касается и стандартного тестового проекта. В таком случае переименуйте или переместите папку проекта. После того, как Unity нормально запустится, вы можете вернуть папку проекта в исходное состояние, если захотите.

В Windows могут возникнуть проблемы, вроде ошибок при установке, повреждения регистра, конфликты и т.д. Например, ошибка 0xC0000005 означает, что программа попыталась получить доступ к той памяти, к которой не должна. Если вы недавно устанавливали новое оборудование или драйвера, то попробуйте извлечь и заменить оборудование, чтобы узнать, не из-за него ли появляется проблема. Используйте программы для диагностики и проверьте информацию в центре помощи операционной системы.

Производительность и падения

Если редактор работает медленно или падает, в частности на стадии сборки, это может происходить из-за того, что все доступные системные ресурсы уже используются. Закройте все другие приложения при сборке проекта. Почистите систему используя специализированные утилиты и сверьтесь с диспетчером задач (Windows) или Activity Monitor (MacOS), чтобы проверить, нет ли в системе процессов, использующих очень много ресурсов, например, памяти. Иногда антивирусы могут замедлять или даже блокировать файловую систему в процессе сканирования.

Утрата проекта

Есть много различных факторов, способных уничтожить проект. Вам следует постоянно делать резервные копии ваших проектов для предотвращения несчастных случаев. В MacOS, активируйте TimeMachine используя внешний жёсткий диск, используемый только для этой цели. После утери вы можете попробовать использовать какую-нибудь утилиту для восстановления файлов, но иногда файлы оказываются невосстановимыми.

Переустановка

Следуйте этим шагам для переустановки редактора:

Удалите Unity. Если вы используете MacOS, перетащите приложение Unity в корзину.

Удалите следующие файлы, если они есть:

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *